Ångest

Björn Afzelius - Ångest
Ångest - männskorna är av glas
Luften som senapsgas
Magen en metastas

Ångest - gatorna är av sand
Husen stöttar varann
Tillvaron böljar fram

Och jag sjunker - Som en sten
Faller ner - Mer och mer
Mot det stora, svarta djupet - Långt, långt ner
Jag kan inte mer


Ångest - Kroppen är ur funktion
Allt är i vibration
Pulsen är en miljon

Ångest - Hjärnbarken är av smör
röstet en stor tumör
Jag står mitt i stan och dör

Och jag skriker - Hemska tjut
Men ingen hör - Som ett djur
Ingen märker att jag bleknar - Som vill ut
Ingen ser att jag dör - Ur sin bur

Skriker - Ingen ser
Men alla går - Fast du ber
Ingen ser paniken i mej - Alla ler
Ingen ser hur jag mår - Ingen vet


Ångest - Blodet är som en smet
Hjärtat så kallt och stelt
Jag dör i en evighet

Ångest - Jag står i min egen dröm
Drömmer om evig sömn
Vill sova tills allt är glömt

Och jag pratar - I Panik
För mej själv - Går på sprit
Sjunger för min egen skugga - Öl och vin
Livet är ett hotell - Som ett svin

Dricker - Som en svamp
Jagar kött - Don Juan
Krossar alla speglar hemma - Som i kramp
Jag blir bara trött - Det är sant

Natten - Gatan är
Blir en rättegång - En magnet
Åtalspunkterna är många - Titta ner
Listan verkar så lång - Är för feg


2008-10-18 @ 11:40:29 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Felicia

Det är lugnt.. Vi kanske kan ta en fika en annan dag? :p Du kanske kan säga vilken dag du vill/kan?

2008-10-19 @ 22:04:51
URL: http://stilettklackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback