Jul Utmaning

Kopiera nedanstående inlägg i din blogg och byt dina svar...
P.s ta med allt nedanstående!!!! inte bara utmaningen!!!
från merry crhistmas bilden ner till utmana dina bloggvänner=)
********************************************************************



Blondiies Lilla Jullista för Sveriges Bloggare
Blondiie har gjort en egen liten jullista som jag oxå varit med i! Var med du oxå!
Jag hittade listan på Blondiies sida.
När du gjort utmaningen på din blogg, svara då i min gästbok så jag kan kolla dina svar samt gå till Blondiies jullista och tala om att du gjort den så vi ser hur många man kan sprida en lista till genom ETT inlägg! Skriv i inlägget du gjort den samt din adress eller nått annat skoj =D Tror ni 100 personer gör den? Det återstår att se!!!

Har du köpt en chokladkalender?

Ja fast bara en, till min dotter


Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?
Nej och nu ligger vi till och med en massa luckor efter då hon har varit hos sin pappa

Har du hunnit med att köpa alla julklappar?

Nej har inte köpt en enda


Till vem är det svårast att köpa till?

Mannen.


Dricker du alkoholfri glögg?

Ja, bland annat


Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?

Denna gången gör jag inte de,har inte ens jul pyntat ännu

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?

Har inte sett den


Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?
Trolltider och Sunes jul som jag nu håller på att ta mig igenom på datorn

Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?

Hmm, varför skulle jag inte våga? Och har jag lömt det så är det nog inte så viktigt


Vem är det som julpyntar hemma hos er?

Jag om nån men i år ingen

Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut? Hur SKA den se ut?
Jag bestämmer

Plastgran eller äkta
Äkta


Älskar du att få julklappar eller att ge bort?
Jag ger nog hellre men tackar ju inte nej till att få några

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?

Helst utomlands det hade vart coolt

Känner du någon julstämning nu?

Nej inte direkt


När kom din julstämning?
På julafton

När skall man sätta upp adventsljusstakar? När är tidigast vs. senast?
Vill ha de klart till 1:a advent

När julpyntar man?
Det mesta till 1a advent

Skickar du julkort?
Vissa år har jag gjort det.

Vilken senap till skinkan?
Äter inte julskinka

Viktigaste på julbordet?
korv, köttbullar och potatisgratäng mm

Julmusik jag inte kan vara utan?
Måste man lyssna på sånt.

Världens bästa jullåt?
Oj inte en aning

Julknäcke eller vörtbröd?
vörtbröd

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv?
Ischoklad och ja det gör jag själv

Vilka traditioner har ni?
Sova hemma hos Line och bli väckta av tomten

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?
Det är ju super kul att slå in paket



Pepparkakor - Lussebullar        
Skumtomtar - Knäck          
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv
- Julskinka 
Lax - Sill        
Revbenspjäll - Janssons frestelse   
Paradis - Alladin
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Rödbetssallad - Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt

Hemma - borta
 
Och slutligen....


5 Fördelar med julen enligt mig:

  • Gemenskap
  • Ledigt
  • Mysfaktor
  • Tända ljus
  • Glädje

5 Nackdelar med julen enligt Fröken mig:

  • Dyrt.
  • Stress
  • Ångest
  • Hysteri
  • lite mer stress
~
2008-12-10 @ 18:15:39 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: ♥Blondiie♥

börjar med att säga WOW; vilken snygg blogg!!!

Läcker!!

skoj att du ville var med i min lilla utmaning, ett bra sätt att hitta nya bloggar på=)

låter som ni kommer få en mysig jul!!!

njut!



ha en fin kväll!!!

2008-12-10 @ 18:51:08
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback